onsdag 17. august 2011

Onsdag

Jeg er nå frisk i magen min igjen, og et nytt forsøk på å få ordnet papirene ble gjennomført. Vi troppet opp på det nå velkjente immigrasjonskontoret i halv ti-tiden, og etter fire timer i kø så kom vi i hvert fall innenfor dørene, om enn ikke så mye lengre enn det.

Soppen i passkontrollen i Cancun visste nemlig ikke helt hva han holdt på med, så han hadde skrevet et eller annet feil på immigrasjonskortene våre (ikke vet jeg hva, jeg snakker ikke spansk). Dette førte da til forsinkelser i prosessen med å gjøre oss til lovlige beboere i Mexico, men det blir forhåpentligvis ordnet i løpet av neste uke. Ser frem til flere timer i kø.

Litt gøy har jeg likevel hatt det i dag, for vi har nå gått igjennom teorien for dykkerkurset vi skal begynne på i morgen. Og det er ikke vanlig dykking, men grottedykking! Det blir spennende.
Og nei, det er ikke så farlig som det kan høres ut som.
Vi skal begynne med en veldig søt og snill grotte (cenote) for å bli kjent med forholdene. Det er ferskvann og våtdrakt, så det blir noe annerledes enn de kjente (vel...) og kjære tørrdraktsdykkene i Trondheimsfjorden.

Og i morgen skal jeg ta bilder. Blogg blir bedre med bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar