mandag 29. august 2011

En uke siden sist, gitt.

Værgudene har bestemt seg for å gi meg en liten smakebit av hva som ligger i begrepet "orkansesong". Vinden uler rundt husnåva, regnet høljer ned, og det lyner og tordner med jevne mellomrom. Jeg sitter på rommet mitt med gardinene trukket for, men likevel ser jeg lynet. Braket kom i samme øyeblikk, og jeg tror huset ristet litt... Begynner å bli skummelt dette...

Før her en dag


Ellers kan jeg melde om at jeg siden sist nok en gang har beveget meg nær Mayaenes Xibalba, og jeg mister litt av den sunne skepsisen hver gang. Satte også ny personlig dybderekord på 35 meter. Jeg har også fått besøke hulen "min", Cueva Manitas, og det var kjærlighet ved første blikk. I første omgang har jeg bare vært der for å orientere meg litt, så jeg kan planlegge litt hva jeg trenger å gjøre fremover.


Håndavtrykk og et lite fotavtrykk i Manitas


Risset figur i cueva Manitas

Ruth fra NatGeo var med oss på hulevandring (deterkultdet...)


Lisa og Jo Sindre (?) i Cueva Manitas

Ellers tilbringes dagene på "kontorkottet" hvor planen fremover er å lese seg opp på Puuc-regionen, hvor vi skal få være med på feltarbeid om noen ukers tid (blir det sagt i alle fall). Det kan bli spennende.

Ellers kan jeg nevne at jeg i går brukte hele kvelden på å se alle tre twilight-filmene. Jeg tåler seriøst ikke varmen...
Har forøvrig ikke blitt en fregne brunere, så folk kommer nok til å bli skuffet over løden min når jeg kommer hjem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar