tirsdag 16. august 2011

Det begynner å skje ting.

I går tok vi turen til Universitetet hvor vi skal jobbe, og fikk en omvisning av veilederen vår, Guillermo de Anda Alanis (Memo). Fikk også informasjon om hva han har tenkt at vi skal gjøre mens vi er der, og det er ikke småtteri. Mest sannsynlig vil de første ukene bestå av feltarbeid, både i hulen "min" og andre steder. Memo nevnte også noen nærliggende huler med håndavtrykk som han gjerne ville jeg skulle se på og ta med i oppgaven min. Videre ver det snakk om et samarbeid med keramikkansvarlig på huset, som jeg ikke husker navnet på, men som hadde et veldig slapt håndtrykk. Vi fikk også innom osteologilaben og se på bein og hvordan de lager replika av disse. I tillegg fikk vi se instituttets TV-studio, og Memo virket veldig begeistret over tanken på å intervjue oss, så kanskje blir vi å se på UADY-TV.

Er for øyeblikket litt forvirret over alle idéene og arbeidsoppgavene, men gleder meg til å sette i gang.

Ellers kan jeg melde om at jeg nok behøver litt tid til å venne meg til bakteriefloraen her i landet. Tydeligvis har jeg fått i meg ett eller annet, noe som førte til en noe pinlig episode utenfor immigrasjonskontoret. Jeg synes det er flaut å kaste opp på offentlig sted...

Så 20 minutter i kø der endte med at jeg måtte hjem og legge meg nedpå, og dykkerkurset vi egentlig skulle begynne på i ettermiddag blir utsatt til i morgen. Like greit.

Har noe hjemlengsel, men går for så vidt greit. Bare 60 dager til hjemreise. :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar