onsdag 31. august 2011

Jobb.

Det er nemlig det jeg har gjort de siste to dagene. Lesing kan vel også regnes for jobb å være, men det er gøy å gjøre nytte for seg på andre områder også. Den typen jobbing jeg har gjort er imidlertid av den meditative, rutinemessige sorten, jeg har nemlig vasket bein. Altså knokler, ikke føtter.
Jeg sitter da med en tannbørste over et vaskefat og skrubber til knoklene skinner. Det som er ufattelig gøy med dette, er at jeg lærer meg navn og tilhørighet i skjelettet, samt at jeg blir sittende og gruble litt på hvem det faktisk er jeg rengjør.
Den ene personen vet jeg forsåvidt at var et seks år gammelt barn, og jeg har også vært borti noen sjøkuer. Og en hund.

Skjeletter er gøy!

Ellers har jeg vært en snartur innom zooarkeologisk seksjon, og det ser ut til at jeg skal pares opp med en av studentene der for å hjelpe vedkommende med analyse av noen dyrebein.
Det blir spennende, ettersom de kan like mye engelsk som jeg kan spansk. Hurra.

Ellers står alt bra til, men savner fortsatt Norge og Trondheim og Martin og høsten og sånn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar