søndag 21. august 2011

Helgeoppdatering.

Da nærmer første hele helg i Mérida seg slutten, og den har vært ganske innholdsløs. På ett vis veldig behagelig, men tiden går jo da uendelig tregt når man ikke tar seg til noe som helst.
Eller jo, noe har jeg da gjort.
I går var vi ute med Leila og noen venner av henne. Vi var på Mayan Pub (originalt navn) og det var rimelig behagelig å sitte ute i bakgården med levnende lys og levende musikk (reggea-rap for å være spesifikk).
Og i dag tuslet vi en tur etter mørkets frembrudd for å gå til anskaffelse av mobiltelefoner. Mitt mexicanske nummer er da +5219991096570, men det er ikke aktivisert ennå. Blir snart.

Jeg trives best på mitt kjølige rom, og merker at denne varmen ikke er noe for meg. I hvert fall ikke denne forferdelige fuktigheten! I går var det imidlertid greit, bare så vidt over 30 grader, men plaskregn og tordenvær gjorde det lite forlokkende å gå ut. Det regnet hele fordømte dagen!

Har derfor rukket å pløye meg gjennom utallige sider av notalwaysright.com, pluss et par potetgullposer. De mestrer forresten ikke kunsten å lage potetgull i dette landet. Det meste smaker møkk.

I morgen skal jeg liksom begynne på jobb, men Memo har flyktet til Mexico City og er ikke tilbake før på onsdag. Har derfor planer om å sette meg på biblioteket (siden han har nøklene til arbeidsrommet) og lese på ting.
Skal også undersøke mulighetene for å melde seg på et spanskkurs, det trengs...

Kun 54 dager til hjemreise...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar