torsdag 17. november 2011

Volver

Jeg er da tilbake i Mérida. Jeg har faktisk vært her en liten stund allerede (ca 36 timer), men jeg er litt treg når det kommer til disse sosiale mediene.
I løpet av de 36 timene har jeg fått sjekket inn på det helt fantastisk koselige Casa Ana B&B (anbefales!), dusjet (sterkt nødvendig etter nesten 30 timer på reisefot), sovet (min gud, hvor jeg har sovet), besøkt fakultetet og hilst på Memo, Dante og Alexandra, spist og drukket på Mayan Pub (hvor jeg ble gjenkjent av betjeningen, det er koselig det), samt handlet bøker og slappet av.

Væroppdatering:
- Mye "kaldere" enn sist, temperaturen befinner seg faktisk jevnt over under 30-tallet.
- Minst like fuktig luft som sist! Jeg har fått tilbake det fantastiske Mexico-håret mitt, noe jeg bare er sånn passelig fornøyd med.
- Mindre regn, men ikke så lite som jeg skulle ønske...

I dag er slapp-av-dag, da Memo fant ut at han ikke skulle si ifra om vi (joda, Jo Sindre er fortsatt med!) kunne være med ham på tur eller ikke. Konsekvens: Vi tør ikke bevege oss bort fra huset i tilfelle vi må møte opp på kort varsel. Kjekt det!

I morgen er derimot planen å forflytte seg litt utenfor bygrensene. Vi skal henge oss på et lite lass med studenter som skal til Campeche hvor det foregår en eller annen Maya-kongress. Memo skal holde foredrag, og vi skal være en del av den moralske støttegruppa.
Det blir sikkert gøy, for jeg har ikke vært i Campeche før.

Ellers er håpet å få gjort noe i Cueva Silje i løpet av helga. Kalle er jo også her, men han og fruen drar tilbake til kalde, regntunge, mørke Trondheim på tirsdag, så det er litt tidspress når det gjelder å få ting gjort.

Memo har forøvrig hintet frempå om at det blir mer dykking! Jeg vet imidlertid at Memo ikke saler opp og rir på samme dag (gammelt jungelord), så jeg tilbakeholder entusiasmen noe...

Hasta la vista!

Silhe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar